רפואה אסתטית

טיפול בהזעת יתר

(רעלן בוטולינום)

ההזעה היא מנגנון פעולה של הגוף שנוצר על מנת להוריד את הטמפרטורה בעת התחממות יתר כגון פעילות גופנית, מזג אוויר חם ומצבי סטרס.
הזעת יתר או hyperhidrosis מוגדרת בעת שהיא מופיעה כתגובה לא פרופורציונלית וללא סיבה סביבתית. היא יכולה להיות משנית למחלות אורגניות רבות (secondary hyperhidrosis), אך אנשים רבים סובלים ממנה גם ללא קשר למחלות אחרות (primary hyperhidrosis). במקרים אלו, ההזעה מופיעה ללא טריגר חיצוני, ונפוצה בעיקר בכפות הידיים ורגליים ובבית השחי . הזעת יתר הינה תופעה לא נעימה הגורמת לאי נוחות ומקשה בחיי היום יום.
טיפול בהזרקת רעלן בוטולינום לטיפול בהזעת יתר הינו טיפול המאושר על ידי איגוד התרופות האמריקאי (FDA) ונחשב לבטוח ויעיל. רעלן בוטולינום מוזרק באיזור הנבחר (ידיים, רגליים, בתי השחי וכ'ו) בהזרקות תת עוריות.
מחקרים רבים מדווחים על שיפור משמעותי באיכות אורך החיים ושביעות רצון גבוהים של המטופלים לאחר הטיפול.
קרא על בוטוקס/דיספורט לקבלת מדיע כללי נוסף על רעלן בוטולינום

איך בוטוקס/דיספורט עובד?

שאלות נפוצות

  • האם הפחתה בהזעת יתר יכולה לגרום להפרעות במגננון שמירת טמפרטורת הגוף?

    להזעה ישנה חשיבות גבוהה מאוד בשמירת טמפרטורת הגוף תקינה. אך כשמטפלים בהזעת יתר, אחוז השטח המטופל ביחס לגוף הוא קטן מאוד, לכן אין הפרעה בתיפקוד מנגנון זה. חשוב גם לציין שלא דווח על הזעת יתר ממקומות אחרים בגוף לאחר טיפול כמנגנון מפצה.

  • מה הוא משך הטיפול במרפאה ?

    הטיפול מתבצע במרפאת הרופא.
    משך הטיפול משתנה בהתאם לסוג האיזור ולרוב נע בין 20ל-40 דקות.
    בביקור הראשון במרפאה על הרופא המטפל לקחת אנמנזה רפואית מלאה,
    הטיפול מתבצע לאחר אילחוש איזור ההזרקה על ידי משחה מאלחשת ולעיתים בשילוב עם טכניקות אחרות.
    מלבד הנחיות בודדות הניתנות על ידי הרופא בעת הטיפול, ניתן לחזור לחיי היום יום מיד לאחר הטיפול ללא מניעה.

  • מה הן התוויות נגד להזרקת רעלן בוטולינום?

    רגישות יתר לבוטוקס/דיספורט או תכשיר אחר המכיל רעלן בוטולינום בעבר, מחלות ניורולוגיות (כולל מחלות עם חולשת שרירים), נשים הרות או מניקות, זיהום על פני העור באיזורים אשר אמורה להתבצע ההזרקה.

  • איך רעלן בוטולינום עובד?

    בוטוקס ודיספורט הם שמם המסחרים של בוטולינום טוקסין.זהו רעלן המיוצר על ידי חיידק בשם קלוסטרידיום בוטולינום. הזרקה באופן יזום לתת העור גורמת לחסימה זמנית של פעילות בלוטות הזעה עם הפחתת הזעת יתר.

  • למי מומלץ טיפול ברעלן בוטולינום להזעת יתר?

    הטיפול מומלץ לכל מי שסובל מהזעת יתר איזורית (כפות ידיים, רגליים, בתי השחי וכו) אשר אינה משנית למחלות אורגניות אחרות ומרגיש שתופעה זאת מקשה על חייו היום יומיים. התוואיות נגד טיפול בבוטוקס הינם אותן התווייות הקיימות לאינדיקציות אחרות להזרקת רעלן בוטולינום.

  • כמה זמן נמשכות תוצאות הטיפול ?

    משך השפעת הטיפול חלה מ4 עד 14 יום, על פי מחקרים שונים תוצאות האלו נשמרות בין 4-12 חודשים.
    בהתאם לאיזור המטופל הפתחת הזעה נע בין 82%-90%. אך יש לציין באיזור כפות הידיים (אומנם עם אחוז גבוה מאוד של הפחתת הזיעה) מומלץ לחזור על טיפול לאחר 6 חודשים.

יצירת קשר

נשמח לעזור בכל שאלה רפואה אסתטית בהתאמה אישית