פחות כאב, אותן תוצאות:

הסרת שיער בשיטת IPL

ישנן שיטות רבות להסרת שיער בשוק שחולקות מספר מאפיינים משותפים, בהם היעילות הגבוהה שלהם, אך גם הכאב הנלווה לטיפולים באמצעותן. ד"ר ג'ורג'ינה אייזנברג מציגה לנו פתרון איכותי להסרת שיער שמבקש להניב תוצאה דומה תוך מזעור הכאב: שיטת ה-IPL (Intense Pulse Light). זוהי טכנולוגיה שעושה שימוש במנגנון איכותי וחדשני שמוביל לתהליך בטוח ושלו יותר להסרת שיער.

מהי טכנולוגיית IPL להסרת שיער?

טכנולוגיית הסרת שיער IPL היא החדשה ממשפחת טכנולוגיית גלי האור לטיפולי הסרת שיער. בבסיסה היא מזכירה את טכנולוגיית הלייזר, כאשר שתיהן עושות שימוש במנגנון זהה של הקרנת גלי אור ממוקדים על מנת להחליש ולהסיר את שורש השערה. ההבדל בין שתי השיטות נטוע באופן הקרנת גלי האור. בעוד ששיטת הלייזר מקרינה גל ממוקד אחד, שיטת הסרת שיער IPL עושה שימוש במנגנון איכותי יותר אשר מפזר מספר רב של גלים מוחלשים, וכך ממזער את הכאב ככל האפשר ללא לפגום בתוצאה.

אופן הטיפול

בדומה לשיטות דומות להסרת שיער, ישנה צורך בהכנה לפני טיפול IPL של גילוח אזור הטיפול על מנת למנוע את ספיגת גלי האור בשערה. במהלך הטיפול נמרח ג'ל מרגיע על האזור המטופל על מנת לסייע בקירור והרגעת העור. הטיפול נערך באמצעות מכשיר ייעודי אשר מקרין מספר הבזקי אור בתדרים בטוחים אל עבר שורש השערה. כך בשונה מטיפול לייזר או אינפרה-אדום, טיפול הסרת שיער IPL מחליף את הקרנת הקרן המרוכזת שמעלה את רמת הכאב בקרניים מרובות.

הטיפול נמשך בין 15 דקות לשעה, בהתאם לאזור הטיפול ולשטח שלו. לאחר הטיפול עשויות להופיע תופעות לוואי קלות כאדמומיות או נפיחות, אך תופעות אלה מזעריות והמטופל יכול לשוב לשגרת יומו ללא הפרעות. המגבלה היחידה המומלצת למטופלים בשיטה היא להימנע מחשיפה ישירה של האזור המטופל לשמש. התוצאות הראשוניות יופיעו מספר ימים לאחר הטיפול הראשון בסדרה ואילו התוצאה הסופית תתקבל לאחר שמונה טיפולים בממוצע.

יתרונות על פני שיטות אחרות

שיטת הסרת השיער בטכנולוגיית IPL חולקת יתרונות עם שיטות טיפול אחרות אשר עושות שימוש בטכנולוגיית הקרנת גלי האור. כך, היא נהנית מיעילות רבה וסיכויי הצלחה גבוהים, ויש לה השפעה מזערית בלבד על שגרת יומו של המטופל, כאשר עיקרה היא הדרישה לשמור על האזור המטופל מפני חשיפה לשמש. עם זאת יש לציין, שבדומה לשיטות אחרות, טכנולוגיית IPL אינה יכולה להבטיח את שימור התוצאה לצמיתות וייתכן שזמן-מה לאחר סיום סדרת הטיפולים יהיה צורך בחידוש הטיפול.

ד"ר ג'ורג'ינה אייזנברג מוסיפה לסגולות אלו, ומספרת ששיטת IPL כוללת עוד יתרונות שמבדילים אותה מהשיטות המקבילות לה. הראשונה שבהן נובעת מהאפשרות לכיוונון מספר קרני האור ואורך הגלים שלהן בשונה משיטות אחרות. כתוצאה מכך, IPL הופכת יעילה יותר מבחינת תוצאות עבור גווני עור ושיער שעשויים להיות קשים לטיפול בשיטות המקבילות. בנוסף, הטכנולוגיה ממזערת באופן משמעותי את הכאב במהלך הטיפול ואף מוזילה את העלויות שלו.

יצירת קשר

נשמח לעזור בכל שאלה רפואה אסתטית בהתאמה אישית