לנצח את הזעת יתר בבית השחי

למרות שמדובר בתהליך טבעי – הזעת יתר בבית השחי היא תופעה לא נעימה כלל. זיעה היא הפרשה טבעית שיוצאת מבלוטות בעור, ובמרבית המקרים היא מצננת את הגוף. מדובר בתהליך טבעי ובריא, למרות שלעתים זיעה יכולה להפוך לקרקע פורייה עבור חיידקים ומכאן גם לריח לא נעים. גברים מזיעים בדרך כלל יותר מנשים כיוון שהגוף שלהם גדול יותר.

הזעה מבית השחי היא אחת הדרכים לווסת את טמפרטורת הגוף שלנו, אבל אם אתם מזיעים באופן חריג, זה לא בהכרח בגלל שיש לכם עודף של בלוטות זיעה, אלא ככל הנראה כיוון שבעצבים השולטים בבלוטות שלכם ישנה פעילות רבה. כשלושה אחוזים מהאנשים באוכלוסייה סובלים מהתופעה של הזעת יתר. כולנו אמנם מזיעים יותר במצבים של פעילות גופנית, חום או חרדה, אבל יש מקרים בהם הזעת יתר יכולה להוות גם בעיה שעלולה לעבור בתורשה. הזעת יתר בבית השחי מלווה לעתים גם בגלי חום, והיא מורגשת בעיקר בקרב נשים בגילאי המעבר.
לעתים, הזעת יתר מצביעה על בעיה רפואית כלשהי כמו בעיה בבלוטות התריס, לכן רצוי מאוד לבדוק זאת. גורמים נוספים להזעה יכולים להיות פעילות גופנית, כאב, בחילה, עצבנות או נטילת תרופות מסוימות .בנוסף, להזעת יתר עלולות להיות גם השלכות פיזיולוגיות, כמו ידיים קרות, דלקות, יובש בעור ועוד. מי שסובלים מהבעיה משתדלים רבות לשנות את תפקודם ואורח חייהם במטרה להתמודד עם המפגע, שפעמים רבות מתבטא בהפרעה לחיים הפרטיים והחברתיים.
קיימים שני סוגים שונים של הזעת יתר: סוג אחד היא הזעה ממוקדת שמופיעה באיבר מסוים או במספר בודד של איברים, וזו בדרך כלל נובעת מהפרעה חמורה בבלוטות הזיעה באותו אזור. סוג שני היא הזעת שמורגשת בכל הגוף ויכולה להיגרם מעודף משקל, בעיות עור או בעיות הורמונליות.

איך מטפלים?
יש כיום מספר טיפולים המאפשרים לפתור את בעיית הזעת יתר בבית השחי בקלות ובמהירות, אבל הטיפול הבולט והנפוץ שבהם הוא טיפול בבוטוקס. שמעתם נכון: הבוטוקס, שמשמש לטיפולים נגד קמטים, משמש בין היתר בהזעת יתר בבית השחי ואף באזורים אחרים בגוף. חומר הבוטוקס המוזרק לעור גורם לחסימה של הסימן שאמור להפריש את נוזלי הזיעה החוצה. מדובר בטיפול פשוט יחסית שמבוצע בהרדמה מקומית, שלאחריה מבוצעת סדרת דקירות קלות במחט דקה. במהלך ההליך לא מורגשת כמעט תחושת כאב, וכשבוע לאחר הטיפול כבר ניתן להבחין בהפחתה משמעותית של הזעת היתר.

לפרטים נוספים או צור קשר עם ד"ר ג'ורג'ינה על מגוון טיפולים אסתטיים

יצירת קשר

נשמח לעזור בכל שאלה רפואה אסתטית בהתאמה אישית

קליניקה של ד"ר ג'ורג'ינה אייזנברג